مقام نائب قهرمانی و چهارمی در مسابقات رالی ترکیه

نمایندگان ایران روز شنبه 18 فروردین در دومین فصل مسابقات بین المللی رالی IRC در استانبول به عنوان اولین مرحله مسابقات امسال رقابت خود را با دیگر رقبا آغاز کردند

محمد علی مرندیان و سینا سعیدی ، محمد قلعه بانی و علیرضا عرب ، سعید اعرابیان و آرش رامین یکتا ، زهره وطن خواه و افسانه احمدی از دو روز قبل از شروع مسابقه در تست های سرعت حاضر شدند تا نت برداری های مربوط به تست های سرعت را انجام دهند و همچنین با شرکت در تست فنی مجوز حضور در مسابقه را کسب نمایند .

یک روز قبل از شروع مسابقه در روز جمعه 17 فروردین استارت نمادین این مسابقه از منطقه فنر باغچه بورنو شهر استانبول انجام شد تا شرکت کنندگان برای مسابقه اصلی آماده شوند .

لازم به ذکر است سعید اعرابیان و آرش رامین یکتا از تیم پروتون به دلیل حمایت نشدن از تیم و زهره وطن خواه و افسانه احمدی به خاطر نداشتن اسپانسر با هزینه شخصی خودشان در این مسابقه حاضر شدند .

روز اول مسابقات رالی بین المللی IRC در حالی به پایان رسید که نمایندگان اعزامی ایران عملکرد نسبتاً خوبی را به نمایش گذاشتند.

سعید اعرابیان و آرش رامین یکتا روز نخست را در سکوی سوم به پایان رساندند، در حالی که محمد علی مرندیان و سینا سعیدی با اختلاف 58 ثانیه ای نسبت به آن ها در رتبه ی چهارم قرار گرفتند. محمد قلعه بانی و علیرضا عرب نیز در رتبه ششم قرار گرفتند . زهره وطن خواه و افسانه احمدی هم در کلاس A6 در رتبه چهارم قرار گرفتند.

محمد علی مرندیان تا تست چهارم در رتبه سوم قرار داشت و در مراحلی در رتبه دوم قرار گرفت تا اینکه در تست 5 دچار ترکیدگی لاستیک شد و تا رتبه هفتم پایین آمد. ولی تا تست نهم و پایانی، زمان های خوبی را ثبت کرد و تا رتبه چهارم بالا آمد.

سعید اعرابیان نیز که به تدریج در طول مسابقه به رتبه های بالاتر نزدیک شد، پس از مشکل پیش آمده برای مرندیان، جای وی را در رتبه سوم گرفت و تا پایان این مقام را حفظ کرد.

محمد قلعه بانی هم که در طول مسابقه روند کم فراز و نشیبی داشت و بیشتر در رتبه هفتم قرار داشت، تست پایانی را 45 ثانیه بهتر از راننده ترک تبار بالاتر از خود به پایان رساند تا در پایان روز نخست در رتبه ششم قرار گیرد.

در این کلاس اِکرم تِزل و اورهان آوچیوگلو، هر دو از ترکیه، با اختلاف نسبتاً خوب در رتبه های اول و دوم کلاس N2 قرار گرفتند .

زهره وطن خواه (شرکت کننده انفرادی این رقابت ها) نیز که به دلیل به حد نصاب نرسیدن کلاس A5، مجبور به رقابت در یک کلاس بالاتر شده، روز چندان موفقی را سپری نکرد و علیرغم حذف دو خودروی این کلاس نتوانست از رتبه ی چهارم بالاتر برود.

این مسابقه در روز اول، ساعت 20:30 به وقت تهران به پایان رسید .

اما در روز دوم که ساعت 10:20 صبح به وقت تهران شروع شد محمد علی مرندیان که زمان های خوبی را به ثبت رسانده بود، تا مقام سوم بالا آمد. در حالی که اِکرِم تزِل پیشتاز، در تست آغازین روز دوم از رده بندی خارج شد، فرصت برای نمایندگان ایرانی فراهم شد تا به صدر جدول برسند. مرندیان و اعرابیان برای کسب مقام دوم رقابت سختی را تا پایان داشتند، تا اینکه در تست پانزدهم و پایانی، اعرابیان از مسیر مسابقه خارج شد و نتوانست ادامه دهد تا مرندیان جای وی را در رتبه دوم بگیرد تا اعرابیان فقط در فاصله چند دقیقه ای نایب قهرمانی، از گردونه ی رقابت ها خارج شود. اما عملکرد قابل توجهی در طول مسابقه داشت و زمان های خوبی را ثبت کرد.

محمد قلعه بانی نیز در ادامه روند کم فراز و نشیب خود در روز اول، در پایان مسابقه توانست در رتبه ی چهارم از خط پایان بگذرد. در این کلاس 6 نفر به خط پایان رسیدند.

زهره وطن خواه نتوانست زمان های خوبی به ثبت برساند و در بین 4 خودرویی که در کلاس A6 به خط پایان رسیدند به مقام چهارم رسید. وطن خواه در یکی از تست ها در روز دوم نیز از مسیر خارج شد و چند دقیقه ای زمان از دست داد. نکته جالب توجه در مورد زهره وطن خواه، ملیت ایشان و خانم احمدی بود که در لیست شرکت کنندگان، غیر ایرانی ثبت شده بود. ملیت زهره وطن خواه اماراتی و افسانه احمدی نیز ترکیه ای ثبت شده بود که در شماره بعدی علت این امر را به حضورتان خواهیم رساند .

در پایان دو روز رقابت در کلاس N2 ، اورهان آوچیوگلو از ترکیه به مقام نخست رسید و پس از محمد علی مرندیان که با اختلاف 7 دقیقه و 19 ثانیه دوم شد، علی اونکوک از کشور میزبان به مقام سوم رسید. در کلاس A6 نیز یاگیز آوچی از کشور میزبان قهرمان شد.

منبع سایت carnp

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد