اتومبیلرانان پایگاه نهم شکاری برترین‌های خود را شناختند

برترین‌های مسابقه اتومبیلرانی  رالی پایگاه نهم شکاری با حضور سرتیپ خلبان تسویه‌چی فرمانده پایگاه، آرامی مدیرکل ورزش وجوانان، جهانبخش معاون این اداره کل درحاشیه همایش پیاده‌روی خانواده همزمان با 21 بهمن‌ماه معرفی شدند.  رئیس هیات موتور سواری واتومبیلرانی پایگاه نهم شکاری گفت: این دوره از مسابقه برای اولین بار دراین پایگاه در سطح آماتور برگزار وبا استقبال علاقمندان روبروشد که طبق برنامه‌ریزی تنها از 33 خودرو به مناسبت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب ثبت‌نام به عمل آمد. حسین روحی افزود: در این دوره از رقابت‌ها به ترتیب خانم پریسا گل‌مزوجی ومسلم عظیم مقام اول وهم‌چنین سمیه امامی و حمزه امامی مقام دوم را کسب کردند. به گفته این مسوول مقام سوم این دوره از مسابقات نیز مشترکاً به خانم راحله صداقتی، مجید ضیایی وهمچنین الهام لطافت و صدیقه غلامی تعلق داشت. وی خاطرنشان کرد: این مسابقه هفته گذشته به مناسبت روز نیروی هوایی برگزار شده بود وتاپایان سال نیز برگزاری چند دوره مسابقه رالی واسلالوم با توجه به استقبال علاقمندان تا در رشته رالی واسلالوم دربرنامه وجود دارد. روحی بیان داشت: در پایان همایش پیاده‌روی موتورسوار نوجوان و اتومبیلرانان به اجرای حرکات نمایشی پرداختند. رئیس هیات اتومبیلرانی وموتورسواری پایگاه نهم شکاری از برگزاری یکدوره مسابقه اسلالوم درپنجم اسفندماه خبرداد. مدیر کل ورزش و جوانان استان هم دراین مراسم با قدر دانی از توجه فرمانده پایگاه به امر ورزش  و برگزاری مسابقات متعدد ورزشی از تلاش های روحی رییس هییت موتورسواری و اتومبیلرانی پایگاه نهم شکاری به جهت برگزاری مسابقات اتومبیلرانی قدردانی کرد.


منبع : روزنامه صبح ساحل

برپایی اولین مسابقه رالی (صحیح رانی و نقشه خوانی) در پایگاه نهم


همزمان با سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خانواده‌های پرسنل نیروی هوایی ارتش درقالب 33 خودرو درمسابقه رالی خانوادگی به رقابت پرداختند.  رئیس تربیت‌بدنی پایگاه نهم شکاری درگفت‌وگوی اختصاصی با صبح‌ساحل گفت: اولین دوره از مسابقه رالی (صحیح‌رانی ونقشه‌خوانی)روزجمعه دراین پایگاه با حضور سرتیپ دوم خلبان محمدتسویه‌ی فرمانده پایگاه نهم شکاری، تعدادی از قهرمانان رشته اتومبیلرانی واهالی این شهرک برگزار شد. علی پایدار افزود: از تعداد 33 خودرو، 30 خودرو توانستند مسیر مسابقه را پیموده و به خط پایان برسند. وی با بیان اینکه این دوره از مسابقه درسطح آماتور وجهت آشنایی اولیه علاقمندان وشناسایی مستعدان این رشته برگزارشد گفت: تا پایان سالجاری یک دوره دیگر مسابقه رالی در سطح بالاتر برگزار خواهدشد. پایدار از برگزاری کلاس آموزشی نقشه‌خوانی، داوری، مهارت رانندگی وموتورسواری خبردادوافزود: به زودی مسابقه اسلالوم(مارپیچ) درکلاس آماتور وحرفه‌ایی نیز برگزار خواهد شد. وی اظهارداشت: تربیت بدنی پایگاه نهم شکاری درراستای تقویت روحیه نشاط خانواده‌های پرسنل و افزایش مهارت‌های ورزشی پرسنل اقدام به برگزاری رشته‌های مختلف ورزشی نموده که توجه ویژه‌ایی به رشته اتومبیلرانی وموتورسواری خواهد داشت. رئیس تربیت‌بدنی پایگاه نهم شکاری افزود: این پایگاه برنامه‌هایی را جهت احداث زیرساخت‌هایی برای این رشته ورزشی در دست مطالعه دارد. سرتیپ دوم خلبان محمد تسویه‌چی نیز درحاشیه برگزاری این مسابقه از همایش پیاده‌روی خانواده درپایگاه نهم شکاری خبردادوافزود: نتایج مسابقه رالی مذکور نیز درحاشیه‌ همایش پیاده‌روی خانواده که روز جمعه 21 بهمن ماه برگزار می‌شود، همراه با اهداء جوایز اعلام خواهد شد. حسین روحی رئیس هیات موتورسواری واتومبیلرانی پایگاه نهم شکاری هم گفت: با توجه به علاقمندی واستعداد مشاهده شده دربین پرسنل پایگاه انتظارمی‌رود که بتوانیم ورزشکارانی را دررشته‌های مختلف موتورسواری واتومبیلرانی برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشوری معرفی نماییم. وی با بیان اینکه فرمانده پایگاه نهم حمایت‌ها وتوجه ویژه‌ایی به ورزش به خصوص رشته اتومبیلرانی وموتورسواری دارد ابراز داشت: چشم‌انداز مناسب وآینده درخشانی برای پرورش قهرمانی دراین رشته‌ها پیش‌روست. روحی از برگزاری یک دوره مسابقه موتورسواری درآینده‌ایی نزدیک خبردادوافزود: با توجه به امکانات زیرساختی پایگاه نهم شکاری، برنامه‌های ویژه‌ایی نیز برای بخش موتورسواری درنظرگرفته شده است.


منبع :روزنامه صبح ساحل



انتصاب پست رئیس هئیت موتورسواری و اتومبیلرانی پایگاه نهم شکاری


بنابر حکم صادره از سوی سرتیپ دوم خلبان محمد تسویه چی فرمانده پایگاه نهم شکاری آقای حسین روحی به سمت رئیس هئیت موتورسواری و اتومبیلرانی پایگاه نهم شکاری منصوب گردید.

اصول رانندگی حرفه ای با خودروهای دیفرانسیل جلو


مقدمه رانندگی یکی از هنرهایی است که هر فرد در یک دوره سنی به یادگیری آن می پردازد و بعد از مدتی با تمرین و کسب تجربه موفق به فراگیری آن می گردد ‌، و البته هستند کسانی که بعد از مدتی رانندگی احساس تبحر خاصی می نمایند ‌، ولی در اینجا من به شما ثابت خواهم کرد بسیاری از اشخاصی که ادعا می کنند رانندگان حرفه ای هستند ‌، در واقع چیزی از رانندگی با اتومبیلهای دیفرنسیل جلو ( که موضوع مورد بحث ما در این متن می باشد ) نمی دانند و شما می توانید این موضوع را با طرح یک سوال از آنها متوجه شوید.

در صورت از دست دادن چسبندگی جلوی اتومبیل در پیچ چه باید کرد ؟آیا جواب آنها یکی از سه سوال زیر است ؟1 ـ گاز می دهیم .2 ـ ترمز می کنیم .3 ـ گاز را ول می کنیم.

هر یک از سه سوال بالا به نوبت نشان دهنده کم تجربگی راننده هستند . و اما جواب صحیح سوال را در این مقاله بطور کامل به عرض خواهم رساند .روش صحیح رانندگی با اتومبیلهای دیفرنسیل جلو:تغییر جهت در مسیر حرکت با پا و سریع تر رفتن بوسیله فشار بر پدال ترمز همراه با سر خوردن پشت اتومبیل. ( over steer )


ادامه مطلب ...